made by s

...Sandra Alic

Olja

Publicerad 2011-01-10 15:32:09 i Olja,

Målade ganska mycket olja förr. Ush, det lät ju som om jag är minst 100 år gammal. Denna målning gjorde jag 2003 och är den senaste i olja. Har målat av den från ett vykort. Det är Anders Zorns "Margit". Har alltid beundrat hans konst och alltid älskat denna målning. Värmen, ljuset och färgerna. Vi besökte Zorngården den sommaren och efter det kliade det i fingrarna och jag började på denna målning direkt när vi kom hem. Nu har jag inte målat varken olja eller akvarell sen 2002 och 2003. På senaste tiden har det vara blivit att jag tecknat och målat i akryl. Är lite sugen på att prova på akvarell igen... vi får väl se.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Hej,,, Välkommen hit till mitt galleri! Vad glad jag blir att just du hittat hit. Sandra heter jag som ligger bakom denna blogg. Eller blogg är fel ord, som jag skrev innan så är detta egentligen ett galleri. Jag målar och tecknar på min fritid. Mest målar jag porträtt i akryl, men målar även en del i olja och tecknar i blyerts. Vill du ge bort en personlig present till någon du tycker om eller pryda ditt hem med porträtt på barnen? Beställ av mig. Maila mig på [email protected]

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela